Anonim – Canite, Plaudite, exultate omnes, XVIII w.

Utwór: Canite, Plaudite, exultate omnes – Anonim z Archivo Musical de Chiquitos (Bolivia, S.XVIII),  Misje Jezuickie de Chiquitos, Bolivia.

Wykonawcy: Scholares Minores pro Musica Antiqua Anna Maria Karwat, Joanna Mazurek, Weronika Prościńska, Zuzanna Wrona – śpiew solowy Piotr Młynarczyk i Anna Piłat – viola da gamba Mateusz Jeleń – lutnia Mateusz Szejka – obój Teresa Albińska, Weronika Biały, Katarzyna Kołodziejczyk, Aleksandra Kozak, Brygida Szejka, Dominika Wójtowicz – skrzypce

Fragment koncertu z okazji 35th Anniversary of the John Paul II Foundation, Chiesa Nuova di Santa Maria in Vallicella, Rzym, 22.10.2016 r.

Kierownictwo artystyczne: Danuta i Witold Danielewiczowie

—————————————————————————————————-

Przykład utworu należącego do tzw. stylu baroku misyjnego. „Kompozycja Canite plaudite na solistów, chór i orkiestrę, ze względu na uniwersalne przesłanie płynące z treści utworu, mogła być wykonywana w wielu momentach roku liturgicznego. Na podstawie zbioru Nacimiento de N. S. Jesucristo

w opracowaniu ks. P. Nawrota, można wywnioskować, że utwór ten był śpiewany głównie w okresie świąt Bożego Narodzenia.(vol.1)” (T. Krasowska – Muzyka barokowa w redukcjach jezuickich).